نحوه شستشوی لباس های ورزشی: بهترین راه چیست؟

شستشوی لباس های ورزشی یکی از دغدغه های ورزشکاران است . از جمله نگرانی هایی در رابطه با شستشوی لباس های ورزشی و همچنین کیت های ورزشی تیم های محبوب وجود دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

بلند شدن و ترک ترک شدن تگ های روی لباس

ایجاد تغیر در بافت پارچه و همچنین تغیر سایز لباس

از دست دادن کیفیت و ظاهر پیشین   

همچین از دست دادن کارایی قبلی خود   

پ.ن : منظور از کارایی در لباس ها و به خصوص کیت های ورزشی ، میزان جذب رطوبت و عبور جریان هوا برای خنک سازی بهتر در بافت پارچه ی لباس های ورزشی است .

اما چه باید کرد تا کمترین تغییری درلباس ورزشی پس از شستشو ایجاد نگردد ؟ 

در این مقاله که توسط تیم به روز آفام نوشته شده است ، ما بهترین روش ها را به شما میگوییم تا پس از خرید و استفاده از کیت های ورزشی آفام ، از خرید خود بهترین بازدهی را داشته باشید و دچار کمترین مشکل شوید .

بیشتر کیت های ورزشی یا به طور کامل از الیاف مصنوعی و یا به طور ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی هستند که تمیز کردن و خشک کردن آن ها آسان است . با این حال ، این لباس ها برای هک کردن شماره ها ، نام ورزشکار، نماد های تیم یا لیگ مربوطه بر روی آنها ، باید پرس گرم بشوند که در هنگام شستشو نیاز به مراقبت های بیشتری دارند تا از آسیب دیدن پارچه و تگ های پرس شده بر روی آن جلوگیری شود .

پ.ن : البته علاوه بر رعایت کردن نکات صحیح شستشوی لباس های ورزشی ، کیفیت لباس ورزشی شما هم تاثیر مستقیم در طول عمر آن دارد . از این نظر آفام کیت با استفاده از به روز ترین و با کیفیت ترین اجناس در ساخت کیت های ورزشی خود خیال مصرف کننده را راحت کرده است .

شستشوی لباس های ورزشی با ماشین لباس شویی یا به صورت دستی ؟

شستشوی لباس ورزشی – آفام

یکی از سوالات مهمی که برای شستشوی لباس های ورزشی پیش می آید این است که ایا میشود کیت ورزشی خود را با ماشین لباسشویی شست ؟

در پاسخ به این سوال باید این را بدانید که شستشو با هر دو روش دستی و ماشین لبلاس شویی امکان پذیر است  .اما اگر میخواهید به طور کامل مطمئن باشید که لباس شما آسیبی نمی بیند ، ما به شما توصیه میکنیم که آن را با دست بشویید ; چرا که هنگامی که لباس خود را به وسیله ماشین لباس شویی  می شویید ، ممکن است الیاف پارچه آسیب ببینند. با این حال اگر مواردی که تیم آفام به شما پیشنهاد میکند را رعایت کنید با هیچ مشکلی مواجه نمیشوید.

شستشوی لباس های ورزشی بدون آسیب زدن به لباس ورزشی

1. لکه ها را به صورت دستی جدا کنید .

قبل از قرار دادن پیراهن یا شلوار ورزشی خود در ماشین لباسشویی ، لکه های سخت روی پارچه و برچسب ها را از بین ببرید. لکه های عرق راحت تر از بین می روند ، اما علف ، خون ،سس ها ( مثل خردل و کچاپ و … ) یا ماءالشعیر نمی توانند به راحتی از بین بروند. در اینجا چند روش برای چگونگی خلاص شدن از شر این لکه ها قبل از قرار دادن کیت ورزشی خود در ماشین لباسشویی ، آورده شده است :

        ناحیه لکه دار را در آب سرد خیس (مرطوب) کنید.

        ماده پاک کننده لکه را پیش از پاک کردن روی لکه بمالید. (می توانید از سرکه ، صابون یا شامپو به عنوان ماده پاک کننده استفاده کنید.)

        آن را به آرامی با یک اسفنج یا یک مسواک نرم پاک کنید و رطوبت اضافی آن را بگیرید.

        قبل از اینکه لکه ها سخت تر شوند ، آن ها را در اسرع وقت پاک کنید.

2. لباس های خود را برای شستشو آماده کنید

لازم است رنگ کیت های ورزشی خود را در نظر بگیرید (در صورت شستشوی لباس های ورزشی باهم ) و سایر لباس هایی که در حال شستن آنها هستید :

لباس سفید خود را به طور جداگانه بشویید زیرا ممکن است که رنگ سایر لباس ها را درهنگام شستشو به خود بگیرد. همچنین لباس سیاه را جداگانه بشویید زیرا ممکن است رنگ آن ترشح شود و بر روی دیگر لباس های رنگی لکه ایجاد کند(حتی تمام رنگ آن تغیر کند.)

از شستشوی لباس های ورزشی خود با شلوار جین آبی خودداری کنید زیرا این امر ممکن است باعث ایجاد لکه های آبی در لباس های شما شود.

کیت های ورزشی خود را قبل از قرار دادن آنها در داخل ماشین لباس شویی پشت و رو کنید تا از تگ ها ، اصطلاحات و گل دوزی ها در برابر سایش محافظت کنید.

        دکمه لباس ها را (در صورت داشتن دکمه) باز کنید چون ممکن است در ماشین لباسشویی کنده شوند .

        زیپ لباس ها را (در صورت داشتن زیپ ) حتما ببندید زیرا در صورت باز بودن ممکن است به بافت پارچه لباس های موجود در ماشین لباسشویی اسیب برساند .

شتسشوی لباس های ورزشی – آفام

3. شستشوی لباس های ورزشی در ماشین لباسشویی

        برای شستن کیت های خود از آب سرد استفاده کنید. آب گرم ممکن است باعث چروک شدن ، کوچک شدن و آسیب رساندن به شبکه های موجود در پارچه شود.

       از پودر مواد شوینده با کیفیت خوب و محافظ رنگ (پودر) استفاده کنید. مواد شوینده مایع به خوبی حل نمی شوند و حاوی عناصری هستند که می توانند لباس ورزشی شما را خراب کنند.

        اگر پیراهن شما بد بو است ، سرکه را به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا بو را خنثی کند.

خشک کردن بدون آسیب زدن به لباس ورزشی

از روش های نادرست برای خشک کردن لباس ورزشی خودداری کنید.زیرا ممکن است آنها باعث آسیب به پارچه و تگ های پرسی بر روی آن بشوند. مراحل زیر را برای خشک کردن لباس مناسب خود انجام دهید:

          پس از بیرون آوردن کیت از ماشین لباسشویی ، آن را مجدد پشت و رو کنید (زیرا پیش از انداختن در ماشین لباسشویی این کار را انجام دادیم) و تکان دهید (باد بدهید).  این کار از چسبیدن استیکرها و تگ های پرسی به یکدیگر جلوگیری می کند.

        لباس ورزشی خود را صاف زیر آفتاب آویزان کنید. ممکن است نیاز باشد آن را با پارچه نازک بپوشانید تا از گرمای بیش از حد خورشید محافظت کنید.

        در استفاده از خشک کن خودداری کنید زیرا گرمای زیاد باعث ترک خوردگی حروف و اعداد می شود. به همین دلیل از اتو زدن نیز خودداری کنید.  

تیم  آفام کیت سعی بر این دارد تا در تمامی موارد استفاده شده در تولیدات خود ، مرغوب ترین متریال ها (مواد) از نظر کیفیت و به روز بودن را استفاده کند و کمترین سود را نطر بگیرد و تلاش همیشگی ما رضایت مصرف کنندگان ما است .

” کیفیت اتفاقی نیست “